יום רביעי, 22 בדצמבר 2010

איראן ממשיכה להסתבך עם טרור מבפנים

איראן חוותה בשנה האחרונה מספר פיגועים עקובים מדם , שהאחרון בהם התרחש לפני כשבוע כאשר  שני מחבלים מתאבדים התפוצצו  סמוך למסגד בעיר ג'ובהאר והרגו 38 בני אדם ופצעו כ-50 נוספים בתפילה לרגל חג העשורא.
מי שעומד מאחורי פיגועים אלה הוא ארגון ג'ונוד אללה שהוא ארגון סוני  מיליטנטי הנלחם למען המיעוט הסוני במדינה בה שולט רוב שיעי.
והשבוע , פרסם הארגון באתר האינטרנט שלו הודעה שהוא עומד מאחורי חטיפת אמיר חסין שריאני, מדען גרעין איראני בכיר , והם מאיימים להוציאו להורג אם שלטונות משמרות המהפיכה לא יישחררו את 200 פעילי הארגון שמשמרות המהפיכה מחזיקים  בשבי. בחודש יוני,הוציאה איראן להורג  את עבד אל-מאלכ ריגי, שעמד בראש ג'ונדאללה. הוא הוצא להורג בתלייה לאחר שהורשע באחריות לפיגועי טרור רבים, בהם נהרגו עשרות בני אדם, ביניהם בכירים במשמרות המהפכה. ריגי נעצר בפברואר האחרון על ידי סוכני מודיעין איראניים, כשהיה על מטוס שעשה את דרכו מדובאי לקירגיזסטן, והוצאתו להורג התקיימה לעיני בני משפחותיהם של קורבנותיו.
בתוך כך, המצב באיראן מתחיל להתחמם גם מכיוון אחר- עקב  הודעת הממשלה על הפסקה הדרגתית של הסובסידיות במחירי הדלק והמזון. דבר אשר גרם לתסיסה והפגנות רבות ברחבי המדינה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה