יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

מחקר: שנת 2011 תהיה שנה גורלית במזרח התיכון

סוכנות הידיעות "רויטרס" בשפה הערבית הציגה השבוע מחקר מקיף באשר לגורלם של מדינות המזרח התיכון בשנת 2011 וטענה כי השנה הזו עלולה להיות גורלית למספר מדינות דבר שיגרום לזעזוע בכל האזור.
המדינות שאותם מציג המחקר:
איראן- המשך התוכנית הגרעינית, האינפלציה המטורפת שעולה בקצב מסחרר, הסכסוכים באליטה האיראנית , התקוממות העם- יביאו על פי מחקר זה להתפתחות דרמטית .מצרים- התחלפות המשטר במצרים ממבוראק לבנו ג'מאל האבטלה והאינפלציה הגואה והתסיסה בעם בעקבותיה,סימני האחדת כוחות בין תנועת האחים המוסלמים ותנועות אופוזיציה. סעודיה- מספר גדול מאוד של מובטלים (18 מליון!!)דבר שגורם לאל קאעידה להיות מאוד פופלארי , בריאותם של המלך עבדאללה בן ה87 והסולטן עבדול עזיז בן 76 ואי וודאות באשר ליורש ברור, דבר שיכול לעקב את הרפורמות שאותם המלך מנסה לעשות.
עיראק- הכאוס שרק הולך ומחמיר בין הסונים לשיעים, נסיגה אמריקאית סופית,האבטלה, הפיגועים שמתבצעים כמעט מדי יום,והתכנון של מדינות רבות לשים את ידם על הנפט בעירק לאחר יציאת האמריקאים יביאו לנקודת רתיחה.
בנוסף תימן, עם עוני מטורף(40 % 23 מיליון!!), התגברות הגורמים הקיצוניים, היחלשות השלטון , ירידה בתפוקת הנפט, בצורת ומשבר מים חמור.
ללא ספק משעמם לא הולך להיות באזור

 

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה