יום שישי, 29 באוקטובר 2010

חשיפה- קשרי מסחר ענפים בין איראן לישראל על אף העוינות הפוליטית ביניהם

מקורות טורקיים מדווחים שישנם קשרי מסחר ענפים בין תל אביב וטהראן , אפילו שברוב המקרים מדובר בקשרי מסחר בעקיפין , כלומר דרך מדינה שלישית כמו טורקיה יוון או גרמניה. אותו גורם מספר כי בשנה הביקוש לסחורות גם ישראליות וגם אירניות עלה מאוד בשנים האחרונות בעיקר במוצרים כגון שטיחים איראניים, שיש, פיסטוקים,טקסטיל וקוסמטיקה, ואילו הישראלים מייצאים לאיראן מכשור טכנולוגי בדמות רכיבים אלקטורניים ועוד.
מאז תחילת המהפיכה האיראנית, המסחר בין שתי המדינות אסור , אלא שהסוחרים כיום יודעים להתמודד עם זה באמצעות שליחת הסחורות דרך מדינה שלישית כגון טורקיה ויוון וכך היבוא נרשם מאחת ממדינות אלה.
וכך באלפי בתים בישראל נמצאים סחורות שמקורם באיראן על אף שהסוחרים מנסים להסתיר זאת . על פי נתונים סטסטיים שמתפרסמים בישראל היבוא של שיש מטורקיה גדל בשנים האחרונות ב 60 אחוז , ושווי המסחר המוערך ביבוא השיש עומד על 22 מליון דולר בשנה, ש 90 אחוז מן המקרים מקורו באיראן.
גם שטיחים נמצאים בראש רשימת המוצרים הנסחרים בין שתי המדינות - על פי נתונים סטסטיים , 40 אחוז מהשטיחים בגרמניה מקורם באיראן, וכל שנה היקף המסחר של שטיחים המיובאים מגרמניה לשיראל נאמד במהלך ב שלושת השנים האחרונות ב 450 אלף דולרים , וכך גם כאמור פיסטוקים ואגוזים ועוד.
מאידך , על אף שאין נתונים מדוייקים, ידוע כי ישראל מיצאת לאיראן , דרך מדינה שלישית כמובן במון מכשור טכנולוגי ורכיבים אלקטורניים.
אז מי אמר שהיחסים לא טובים ביננו??



0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה