יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

התנגשויות אלימות בין כוחות הבטחון של החמאס והארגונים הסלפים תומכי אל קאעידה בעזה

מזה מספר שבועות, והרחק מאור הזרקורים , מתנהלת מלחמה בין כוחות הבטחון של החמאס בעזה , ובין  ארגוני הסלפים בעזה , אשר מזדהים עם האידאולוגיה של אל קאעידה .סוכניות  הידיעות בעזה מדווחות על גל מעצרים  והתנגשויות אלימות בין שני הצדדים , בעיקר בעיירה נוסיירית במרכז הרצועה, וכן ברפיח.
ברצועת עזה פועלים מספר ארגונים סלפיים המזוהים עם האדאולוגיה של אל קאעידה כמו ג'ונוד אנצר אללה (שניסו לחטוף חיילים באמצעות סוסים, ראה תיעוד למטה) "ג'ייש אל אסלאם" ," וקבוצת הייחוד והג'יהאד בבית המקדש", כל ארגון וארגון מחזיק בעשרות ואף מאות תומכים, נשק רב מסוגים שונים, וסדר ברור והיררכי בתוך התנועה שבדרך כלל המטיף הינו זה שעומד בראש סדר זה.
לפני שנה וחצי בתאריך ה14 באוגוסט 2009, דיכאה חמאס באמצעות כוח צבאי את התארגנות ג'נד אנצאר אללה המזוהה עם הג'האד העולמי. במהלך העימותים שהתנהלו במסגד שיח' אלאסלאם אבן תימיה ברפיח ובסביבתו נהרגו 24 בני אדם, נפצעו כ-130 ונעצרו כמה מאות חשודים.כוח מזויין נוסף פרט לחמאס קורא תיגר על השליטה שלו ברצועה כי הארגונים הללו ברוב המקרים אינם סרים למרותו ומנהלים גישה חתרנית תחת שליטתו של החמאס, ועל כן מדי מספר חודשים ישנם התנגשויות אלימות בין שני הצדדים.
תיעוד נדיר להתנגשויות האלימות שהיו לםני שנה וחצי

תיעוד לנסיון הפיגוע מלפני שנה וחצי, פיגוע שבו ארגון ג'ייש אנצר אלאסלאם השתמש בסוסים על מנת לבצע פיגוע ולחטוף חייל(תמונות קשות בסוף הסרטון)

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה