יום שישי, 13 בינואר 2012

תופעת התחזקות הסלפים בעזה

התקשורת בעולם אשר סיקרה  את הבחירות במצרים , הופתעה מאוד מהתוצאות שלפיה מפלגת "אל נור" הסלפית  שהינה זרם סוני פונדמנטליסטי ששואף לשחזר את תקופת ראשית האסלאם זכתה  במקום השני עם למעלה מ30% מהקולות. אולם, למי שעקב אחר התקשורת במצרים ובפורומים הערבים השונים , עליית הסלפים במצרים לא הפתיע אותו כלל. מזה זמן רב , במיוחד בשלהי תקופתו של מובארק הסלפים פעלו רבות בקרב האוכלוסייה המצרית  בדמות חלוקת מזון לנזקקים, קייטנות  חינם לילדים, שיעורי דת , חלוקת מליוני דיסקים וחוברות ברחובות מצרים המסבירות בנועם את משנתם , ביקור חולים בבתי החולים ועוד.
והנה בתקופה האחרונה המגמה הזו נראית היטב בעזה, בניגוד לארגונים הסלפים המיליטנטים שפועלים בעזה (גדודי עבאללה עזאם ,ג'ייש אל אומה, ג'ייש אל אסלאם ועוד) הארגון הסלפי  הנקרא "איבן באז" מחקה את מה שנעשה במצרים והוא פועל רבות בבתי חולים, בחופי הים של עזה , מחלק מזון וביגוד לנזקקים, מארגן שיעורי דת ומחלק דיסקים וחוברות וממתקים בכמויות אדירות ברחובות מרכזיים בעזה,משפץ בתים שנפגעו בהפצצות צה"ל ועוד.  יש לארגון אפילו אתר אינטרנט http://www.jam-ibnbaz.net/ ועמוד רשמי בפייסבוק  http://www.facebook.com/ibnbaz.gaza  .
החמאס אינו שמח כלל מתופעה זו, אלא שאם הוא יפעל כנגד ארגון  לא חמוש שעוזר לנזקקים ברוח האסלאם , הדבר ייתפרש לא טוב ברחוב בעזה, ועל כן התחזקותם היא בלתי נמנעת.
פעילות עם ילדים מוגבלים
פעילויות עם ילדים על חופיה של עזה

חלוקת מזון לנזקקים
חלוקת דיסקים וחוברות ברחובות עזה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה