יום שלישי, 3 במאי 2011

הכירו היורשים של בן לאדן

חיסולו של בן לאדן הותיר את ארגון אל קאעידה ללא יורש ברור. רוב הפרשנים סוברים שמוחמד אל זואיהירי הוא היורש הבא של בן לאדן, אלא שישנם עוד כמה שמות של מפקדים בכירים שטרם חוסלו, שהיו שותפים מלאים לבניית הארגון ונטלו חלק פעיל באסטרטגית הארגון .
אז מי הם אותם יורשים? (פרט  לזוואהירי )

סייף אל עאדל
נולד במצרים בשנת 1963 סייף אל עאדל הוא קלונל לשעבר בכוחות המיוחדים של הצבא המצרי והוא עומד בראש  הוועדה הצבאית של ארגון אל קאעידה  וחבר במועצת השורא של הארגון  (מועצת מפקדים) . כמו כן  דו"ח מודיעני של צבא ארה"ב  טוען שעאדל  מומחה בהרכבת חומרי נפץ והוא האחראי בארגון על לימוד המומחיות הזו ללוחמי אלקאעידה. למטרה זאת הוא הקים בסיס צבאי  באזור "ראס קמבוני" בסומליה  סמוך לגבול עם קניה ששם כאמור אימן את מחבלי אלקאעידה . עוד נטען שהוא היה מסתובב בין הלוחמים הפזורים באפגניסטן , פקיסטן  ומדינות אפריקה ומלמד את מומחיותו בהכנת הרכבת חומרי נפץ, ואף הרכיב את חומרי הנפץ בפיגועים בקנייה.עדל כתב מספר מאמרים שזכו לפרסום רב בקרב לוחמי אלקאעידה  שעוסקים בעיקר באסטרטגיה וטקטיקה מלחמתית כנגד "הכובש האמריקאי" .
ישנם ידיעות סותרות באשר למידת  השתתפותו של עאדל בפיגוע ה11 בספטמבר , יש הטוענים שהוא אימן באופן אישי את מבצעי הפיגועים  . ארגוני המודיעין סוברים שעאדל ברח מאפגניסטן וכעת הוא מסתתר באיראן. על ראשו יש פרס של  5 מליון דולר



סולימאן ג'אסם בורייש
 נולד בכווית בשנת 1965 ונחשב לדובר הרשמי של ארגון אלקאעידה לאחר שהופיע מספר פעמים בקטעי וידאו שפורסמו ובו הוא מדבר בשם ארגון אלקאעידה על לקיחת אחריות בפיגועים.
בנוסף לכך בורייש  נחשב למטיף דתי מפורסם מאוד שעלה לגדולה לאחר הפלישה העיראקית לכווית שבו נשא נאומים כנגד סדאם חוסיין במסגרת חברותו בתנועת האחים המוסלמים בכווית. ב1992 נטש את האחים המוסלמים כי סבר שהם לא מספיק רדיקאלים והלך להילחם בבסוניה לצד המוסלמים כנגד הבוסנים הקרואטים.
בשנת 2000 עזב לאפגניסטן ושם הכיר את בן לאדן באופן אישי והצטרף רשמית לשורות אל קאעידה. מאז הוא ממלא שורת תפקידים בכירים  בארגון בעיקר בהטפה שגורמת לצעירים להצטרף לארגון. ועל פי  ארגוני המודיעין אף הוא ברח מאפגניסטן לאיראן  . בשנת 2003 נמסר ברשת  BBC  כי איראן הציע לכווית את הסגרתו של בורייש אבל כווית סירבה בטענה כי הוא אינו אזרח כווית לאחר ששללה את אזרחותו.


אנואר אלעולאקי
בן 39 נולד בארה"ב , נחשב למנהיג אלקאעידה בתימן  וידוע כמטיף קיצוני ביותר . בסרטון שהפיץ בשנת 2010 הוא קרא להרוג אזרחים אמריקאים וטען"זה או הם או אנחנו". אלעוולאקי מואשם שעמד מאחורי  גל הטרור שמקורו בתימן שבמסגרתו נתפסו בלונדון ודובאי חבילות נפץ, הסיון "פיגוע התחתונים" המפורסם שבו ניסה עומר פארוק לפוצץ את טיסת יונייטד איירליינס לדטרויט, ונסיון פיצוץ מכונית תופת  בכיכר טיימס בשנת 2010 ועוד.

פאיז עבדאללה מוחמד
נולד בשנת 1972 בקניה,נחשב כמפקד בכיר מאוד באזור מזרח אפריקה , ומואשם שעמד מאחורי פיצוץ השגרירויות האמריקאיות בטנזניה , ובקניה. על ראשו עומד פרס של 5 מליון דולר

אדם יחיא גדהן
אזרח אמריקני  בן 32  שהחליט להתאסלם ולהצטרף לשורות אלקאעידה.גורמים רשמיים בארה"ב סוברים כי גדהן השתתף במחנות אימוני טרור בפקיסטן ואף שימש שם כמתורגמן. הוא הופיע מספר פעמים בקלטות שפרסם אלקאעידה שבו הוא קרא לאזרחי ארה"ב להתאסלם, ומואשם שהשתתף בתעמולה כנגד ארה"ב ועל כך הוא מבוקש על בגידה. על ראשו יש מליון דולר בלבד.



פאהד מוחמד אחמד:
נולד בתימן  בשנת 1974 ומואשם השתתף בפיגוע במשחטת האמריקנית בשנת 2000 שבו נהרגו 17 חיילים אמריקאים. על ראשו יש פרס של 5 מליון דולר.


ישנם עוד לא מעט פעילים בולטים, אבל הרשימה המכובדת הזאת נחשבת לפי האף.בי.איי למסוכנת ולמבוקשת ביותר.




0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה